Algemene Voorwaarden

Contactgegevens van de verkopende partij

Dalivo.nl
Wettelijke naam van het bedrijf: www.hjem.dk ApS
CVR: DK35251642
Adres: Haarup bygade 14, 8600 Silkeborg, Denemarken

Telefon: + 45 53 53 11 33
E-mail: info@dalivo.nl

1. Toepassingsgebied
Voor alle bestellingen via onze webshop gelden de onderstaande algemene voorwaarden. Onze webshop richt zich uitsluitend op consumenten.

Een consument is iedere natuurlijke persoon die een juridische transactie aangaat voor doeleinden die overwegend noch aan hun commerciële, noch aan hun zelfstandige beroepsactiviteit kunnen worden toegeschreven. Een ondernemer is een natuurlijke of rechtspersoon of een personenvennootschap met rechtsbevoegdheid die bij het afsluiten van een juridische transactie handelt in de uitoefening van hun commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.


2. Contractpartner, contractsluiting, correctiemogelijkheden
De koopovereenkomst komt tot stand met www.hjem.dk ApS.

Door producten in onze webshop te plaatsen, doen wij een bindend aanbod tot het sluiten van een overeenkomst over deze producten. Onze producten kunnen eerst vrijblijvend in de winkelwagen worden geplaatst en de invoer kan op elk moment vóór het verzenden van de definitieve bestelling worden gecorrigeerd. De overeenkomst komt tot stand bij het klikken op de bestelknop om de bestelling van de producten in de winkelwagen te bevestigen. Direct na het plaatsen van de bestelling ontvangt de kopende partij een bevestiging per e-mail.


3. Contracttaal en opslag van de overeenkomst
De voor de overeenkomst beschikbare contracttaal is: Nederlands.
Wij slaan de tekst van de overeenkomst op en sturen de bestelgegevens en onze algemene voorwaarden in tekstvorm per e-mail toe. Om veiligheidsredenen is de overeenkomsttekst na het afronden van de bestelling niet langer via internet toegankelijk.


4. Leveringsvoorwaarden

4.1 Verzendkosten

DHL:
Thuisbezorging - € 5,99. 

Gratis verzending bij aankoop vanaf € 99.

Mandalay tuinmeubelen en -kussens:
Bezorging tot aan de stoeprand (vasteland): gratis 

De bezorging van tuinmeubelen gebeurt via een transportfirma, deze zal contact met je opnemen om een bezorgafspraak in te plannen.

Bezorging van Mandalay tuinkussens: 0 €

Bestellingen met alleen tuinkussens worden doorgaans geleverd aan een parcelshop.



4.2 Leveropties
Levering vindt plaats naar het adres dat tijdens het bestelproces is opgegeven.
Afhalen is helaas niet mogelijk.


5. Betaling

5.1 Prijzen
De op het moment van bestelling vermelde prijzen gelden. Deze prijzen zijn totaalprijzen inclusief btw.

5.2 Betaalmethoden
In onze webshop kunt u doorgaans gebruikmaken van de volgende betaalmethoden.

Klarna
Afhankelijk van de gekozen betaalmethode wordt de betaling direct afgeschreven via Klarna, of moet het binnen 30 dagen of in 3 termijnen worden betaald.

Creditcard
De kaart wordt direct belast na bestelling.

Google Pay
Betaling gebeurt via uw smartphone; de kaart wordt direct belast.

Apple Pay
Betaling gebeurt via uw smartphone; de kaart wordt direct belast.


6. Garantie en service

6.1 Wettelijke aansprakelijkheid voor gebreken
Er geldt een wettelijke garantie.

6.2 Garantie & Klantenservice

Het melden van gebreken:
Voor een snelle afhandeling vragen we u ons klachtformulier in te vullen.

Klachten moeten binnen een redelijke termijn na ontvangst van de goederen worden gemeld. Binnen 2 maanden na constatering van het gebrek geldt dit als op tijd.

Stuur een e-mail naar info@dalivo.nl met een omschrijving van het gebrek of gebruik het formulier.

Wij behandelen klachten meestal binnen 2–4 werkdagen. Neem geen verdere stappen voordat u van ons hoort.


6.3 Retourneren:

Annuleren vóór verzending
Stuur een e-mail met onderwerp "Annulering" naar info@dalivo.nl en vermeld uw bestelnummer en -datum. Vanwege onze snelle verwerking kunnen wij echter niet garanderen dat annulering nog mogelijk is.

Herroepingsrecht – Na levering
U hebt 30 dagen bedenktijd vanaf de dag van ontvangst. Meld de herroeping via e-mail of ons retourportaal. U kunt de zending ook weigeren bij afhaalpunt of postkantoor.

Als u een artikel wilt retourneren, verwijzen wij u naar onze retourpagina, waar u alle informatie over de procedure vindt. Zodra uw retourzending is geregistreerd, kunt u het meegeleverde retourlabel downloaden en uitprinten.

U kunt ook gebruikmaken van uw herroepingsrecht door de ontvangst van het pakket te weigeren bij het afhaalpunt of postkantoor. In dat geval verzoeken wij u DHL te informeren dat het pakket rechtstreeks naar Dalivo.nl moet worden teruggestuurd.

Daarnaast kunt u uw herroepingsrecht uitoefenen door ons een e-mail te sturen naar info@dalivo.nl of door gebruik te maken van het modelformulier voor herroeping dat u onderaan onze algemene voorwaarden vindt.

Bijzondere voorwaarden voor het retourneren van Mandalay-producten (tuinmeubelen en zitkussens)
Als u Mandalay-producten wilt retourneren, neem dan contact met ons op via info@dalivo.nl en geef aan welke artikelen u wilt terugsturen. Wij helpen u vervolgens bij het organiseren van de ophaling van de tuinmeubelen vanaf de stoeprand op het oorspronkelijke afleveradres. Voor zitkussens die als standaardpakket kunnen worden verzonden, ontvangt u van ons een retourlabel.

Retourproces
Bij retourzendingen zijn de kosten voor het terugsturen van de goederen voor uw eigen rekening (dit geldt ook wanneer u de zending weigert bij ontvangst). Daarnaast draagt u het transportrisico – zorg er daarom voor dat de goederen zorgvuldig en stevig verpakt zijn.

Als u de instructies op onze retourpagina volgt, ontvangt u een retourlabel dat u kunt uitprinten en op het pakket kunt aanbrengen. Indien u gebruikmaakt van het retourlabel, wordt er automatisch een retourvergoeding van € 5,99 ingehouden op het terug te betalen bedrag.

Mocht u ervoor kiezen om geen gebruik te maken van ons retourlabel, dan raden wij aan om de goederen verzekerd per pakketpost naar ons retouradres te verzenden. Op die manier kan de zending worden gevolgd in het systeem van de vervoerder en kan de retourzending aan Dalivo.nl worden gedocumenteerd.

Gelieve het pakket duidelijk zichtbaar te voorzien van uw bestelnummer en voeg een kopie van de bestelbevestiging of factuur bij.

Zodra u ons hebt laten weten dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, heeft u 14 dagen de tijd om de goederen terug te sturen.

Bepaalde producten – met name zeer grote artikelen – kunnen niet via standaardpost worden geretourneerd. Het ophalen van Mandalay-tuinmeubelen kost in dat geval bijvoorbeeld € 69.

Let op: Wanneer een pakket niet op tijd wordt afgehaald bij het afhaalpunt, wordt het automatisch naar ons teruggestuurd en als retourzending behandeld. In dat geval wordt een retourvergoeding van € 5,99 ingehouden op het terug te betalen bedrag.

6.4 De staat van het artikel bij retournering
U bent aansprakelijk voor een eventueel waardeverlies van de goederen als dit het gevolg is van gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, eigenschappen en werking van het product vast te stellen. In dergelijke gevallen vindt terugbetaling van de aankoopprijs slechts gedeeltelijk plaats, op basis van de marktwaarde van het artikel.

Als de originele verpakking beschadigd is of geheel ontbreekt, kan dit leiden tot een aanzienlijke waardevermindering. Wij raden daarom aan om het artikel in de onbeschadigde originele verpakking terug te sturen, zonder tape of andere beschadigingen. Zorg er daarnaast voor dat alle toebehoren zijn bijgevoegd en dat het product zich in een staat bevindt waarin u het zelf ook graag zou willen ontvangen of cadeau zou doen.

Als het product in een extra omverpakking is geleverd, verzoeken wij u deze ook te gebruiken voor de retourzending – dit is de veiligste en meest geschikte manier om het artikel tijdens transport te beschermen. Is het product zonder omverpakking geleverd, dan kunt u het uiteraard ook zonder omverpakking retourneren. Wij raden echter aan om het retourlabel over het oorspronkelijke verzendlabel aan te brengen – dit vergroot de kans op een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag, exclusief eventuele verzendkosten.

Bij vragen over de verpakking in verband met een retourzending raden wij aan om vooraf contact op te nemen met onze klantenservice. Wij adviseren u graag over in hoeverre de staat van de verpakking invloed kan hebben op de waarde van het product en of er eventueel een nieuwe verpakking beschikbaar gesteld kan worden.

Retourneren van defecte of onjuiste artikelen
Als u defecte of onjuiste artikelen aan Dalivo.nl retourneert en de door u beschreven gebreken voor ons niet verifieerbaar blijken te zijn, sturen wij het artikel aan u terug. In dat geval wordt een controlevergoeding in rekening gebracht.

De controlevergoeding bedraagt € 30 per begonnen half uur inclusief btw en wordt berekend op basis van de daadwerkelijk bestede tijd. De kosten worden vooraf met u gecommuniceerd en er vindt pas een afrekening plaats nadat u hiermee akkoord bent gegaan.

De retourzending moet een kopie van de factuur bevatten waarop de aankoopdatum van het betreffende product duidelijk vermeld staat. Als deze ontbreekt, wordt het artikel bewaard totdat de factuurkopie en eventueel een foutomschrijving zijn ontvangen.

Als uw klacht gegrond is, vergoeden wij de (redelijke) verzendkosten. De goederen moeten altijd in een geschikte verpakking worden geretourneerd. Bewaar alstublieft het verzendbewijs, zodat wij de verzendkosten kunnen terugbetalen.

6.5 Terugbetaling van het aankoopbedrag
Als u afziet van uw aankoop, vergoeden wij uiteraard het volledige aankoopbedrag. Houd er echter rekening mee dat wij een eventuele waardevermindering op het terug te betalen bedrag in mindering kunnen brengen, indien het artikel op een manier is gebruikt of behandeld die verder gaat dan noodzakelijk is om de aard, eigenschappen en werking ervan vast te stellen.

Wij vergoeden alle gedane betalingen, inclusief de verzendkosten (dit geldt alleen bij retournering van de volledige bestelling), uiterlijk 14 dagen na ontvangst van uw retourzending.

Bij retournering wordt er automatisch een retourvergoeding van € 5,99 ingehouden op het terug te betalen bedrag.

De terugbetaling vindt plaats via hetzelfde betaalmiddel dat u bij de bestelling heeft gebruikt, tenzij anders overeengekomen. Wij behouden ons het recht voor de terugbetaling uit te stellen totdat wij de geretourneerde goederen hebben ontvangen of totdat u heeft aangetoond dat de goederen zijn teruggestuurd – afhankelijk van wat het eerst gebeurt.


7. Privacybeleid
Door een aankoop te doen, ga je ook akkoord met ons privacybeleid. Ons bijgewerkte privacybeleid vind je hier.

8. Geschillenbeslechting
De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting: klik hier. Wij zijn bereid om deel te nemen aan een buitengerechtelijke geschillenregeling via een consumenteninstantie.

Deze Algemene Voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 17 juni 2025.